Onderwijs

Als naar school gaan (even) niet meer lukt zijn er andere mogelijkheden. Wij bieden naast de individuele dagbesteding ook onderwijs aan. Onderwijs wordt bij ons gegeven door Rianne de Vries van Petit Belle, zij is afgestudeerd aan de Pabo als Remedial teacher, verder is zij gediplomeerd internbegeleider en kinder- en opvoed coach van alle gemakken voorzien dus binnen onze stichting.

Wist u dat:

1. Wij onderwijs bieden op vraag van de ouder en kind. In 2018 kwam er een specifieke vraag vanuit het wijkteam Drechterland voor 1 kind.

2. Wij alleen 1 op 1 begeleiding/dagbesteding bieden met vraaggericht aanbod. Dus ook onderwijs.

3. Wij als doel hebben : Leerbaar maken voor doorstroom naar groepsverband onderwijs.

4. Wij Samenwerken met : Spinaker en Parlan de behandel boerderij. Regelmatig voortgang gesprekken met Psycholoog , Pedagoog , ouder , onderwijzeres en manager.

5. Wij afstemmen op de belastbaarheid van het kind , spelen , leren , mee werken op de boerderij , spelend leren , werken net wat past binnen de profiel van het kind.

6. Wij de financiering laten doen via de gemeente individuele begeleiding Jeugdzorg wet of WMO.

7. Onze accommodatie is er op gericht 1 of 2 deelnemers te gelijk te ontvangen ieder met zijn / haar eigen begeleider.

8. Wij onszelf zien als voorportaal om weer te gaan leren. Leerbaar maken van kinderen.

Ervaringen:

Cases 1: Meisje van 12 Jaar binnen gekomen bij "In het zadel" ging naar school bij Clusius College in Grootebroek. 4 jaar gevolgd met individuele dagbesteding en huiswerk begeleiding. Met hakken over de sloot diploma behaald . Momenteel bezig met haar laatste half jaar bij ons (16 jaar) zodat ze goed leerbaar is bij de HORECA OPLEIDING MBO BBL Niveau 3. ZORGMIJDER ONDERBEHANDELING ggz,

Casus 2: Jongetje van 8 jaar , uitbehandeld bij de behandel boerderij in Wijdenes. Momenteel 3 jaar bij ons en bezig met individueel onderwijs. IQ testen zijn afgenomen, zijn leer achterstand kunnen we niet inhalen maar wel zoveel mogelijk bij leren. We zijn bezig met zorgboerderij Leestenschhof om hem daar door te laten stromen naar groepsonderwijs en dagbesteding. VAN UITBEHANDELD NAAR LEERBAAR , VOLGENDE FASE GROEPSVERBAND.