Op onze prachtige locatie aan de Meilag 20 te Venhuizen bied tal van mogelijkheden. Het houden van paarden en klein pluimvee is daar een onderdeel van.

Onze dieren worden op een diervriendelijke manier gehuisvest. Denk aan de stallen van de paarden, deze hebben een afmeting van ongeveer 3x6m of ong 3x7,5m. De boksen zijn volledig open en paarden/pony's kunnen zo makkelijk met elkaar in contact komen. Wij proberen de paarden zoveel mogelijk buiten te hebben, dit is beter voor hun gemoedsrust. Bij knap weer gaan ze in de ochtend al op tijd naar buiten winterdag verblijven de paarden in de paddock die redelijk in de luwte ligt door de bomen en de schuur. Zomer dag gaan ze lekker de wei op, de eerste uren van het gras laten wij ze een lange tijd wennen en beginnen we dus met een paar uurtjes op het gras om de rest van de dag weer op de paddock te staan, dit voorkomt hoefbevangenheid en andere nare ziekteverschijnselen bij het paard. Eind van de middag komen ze weer op stal om te slapen.

Wij voeren 2x per dag krachtvoer (muesli, brok en/of gras mix) en paarden kunnen onbeperkt hooi eten, zowel op stal als in de paddock. Wij voeren goed hooi en geen voordroogkuil of kuilgras. Door de weeks worden de paarden gemest door de individuele begeleider met behulp van de deelnemers van de dagbesteding, in de weekenden dient de pensionklant/leaseklant dit zelf te doen.

Wij hebben een binnen- en buitenbak de binnenbak is 17x30m en de buitenbak is 22x35m. Beide bakken worden altijd goed bij gehouden doormiddel van het nathouden en slepen van de bodem. Ook beschikken wij over hindernis materiaal wat geregeld gebruikt word.

Sinds begin mei 2020 wordt er hard gewerkt aan het maken van zadelkasten (8x). Wij hopen deze in Juni 2020 in gebruik te kunnen nemen.

Onze locatie is elke dag geopend van 09:00 - 17.00 uur voor mensen die willen komen kijken. Een afspraak maken is gewenst, zo kunnen wij alle tijd voor u nemen.